هلدینگ آلفا

مجموعه آلفا از سال 88 فعال در زمینه طراحی و اجرای خانه هوشمند

مجموعه آلفا از سال 88 فعال در زمینه طراحی و اجرای خانه هوشمند

مجموعه آلفا از سال 88 فعالیت خود را به صورت تخصصی در زمینه طراحی و اجرای خانه هوشمند آغاز نموده. امروز پس از گذشت ده سال با افتخار در کنار شما هستیم، با دستاوردهایی که حاصل اعتماد شما و پشتکار ما بوده است

بایگانی

کلید لمسی برای کسانی که مدرن می اندیشند.

شنبه, ۱۶ شهریور ۱۳۹۸، ۰۱:۱۸ ب.ظ

اگر از کلیدهای برق خانه خسته شده اید این مقاله را بخونید.

کلید لمسی یک جایگزین مناسب برای کلیدهای خانه شماست.

احتمالا همه ما خاطرمان هست که تا همین چند سال پیش به جای استفاده از آیفون های تصویری و لمسی، از آیفون های ساده و معمولی استفاده می شد. حتی اگر کمی به عقب تر نگاه کنیم می بینیم که قبل از آیفون ها حتی از کلیدهای زنگ دار استفاده می شد. این روند رو به رشد به سرعت و در چشم بر هم زدنی همه ما را به خود دچار کرده و امروزه کمتر کسی را می بینیم که به دنیای تکنولوژی وابسته نشده نباشد.

بعد از تمام تجهیزاتی که در لاین صنعت ساختمان همراه پیشرفت های تکنولوژی تغییر کرده اند، امروز نوبت به کلید های برق رسیده. حتما بسیاری از شما چشم انتظار تغییراتی در این زمینه بوده اید.

کلیدلمسی و انواع مختلف آن را میشناسید؟

کلید لمسی از لحاظ کاربرد به دو دسته تقسیم می شود. 

  • کلید لمسی معمولی
  • کلید لمسی برنامه پذیر

آیا برای استفاده از کلید لمسی نیازی به تغیر سیم کشی داریم. 

می توان کلید لمسی را یک کلید دکوراتیو معرفی کرد که جایگزین نسل قبلی، یعنی کلیدهای مکانیکی شده است. از مهم ترین ویژگی های این کلید می توان به این اشاره کرد که به راحتی قابل نصب هستند و نیاز به هیچ تغییراتی در بافت ساختمان ندارند. حتی اگر دانش فنی خاصی هم نداشته باشید به راحتی می توانید این کلیدها را نصب و جایگزین کلیدهای برق قدیمی کنید.

این کلیدها چند ویژگی مهم دارند که به اختصار به آنها اشاره می کنیم.

  1. تجمیع چند خط روشنایی در یک کلید.
  2. قابل استفاده در قوطی های معمولی برق.
  3. هماهنگ با برق روتین 220 ولت
  4. عرضه در رنگ ها و طرح های مختلف
  5. قابلیت کنترل از راه دور

مهم ترین تفاوت کلید لمسی برنامه پذیر با کلید لمسی معمولی چیست؟

با توجه به توضیحات بالا یک تفاوت مهم کلید لمسی با کلید لمسی های برنامه پذیر می تواند مکانی باشد که آنها را مورد استفاده قرار می دهیم. کلید لمسی معمولی می تواند در خانه های سنتی و در قوطی ها ی روتین 8*8 و با برق 220 ولت استفاده شود، اما کلید لمسی برنامه پذیر در خانه هوشمند و به صورت شبکه با سایر تجهیزات عمل می کند. به این صورت که می توان نوع فعالیت هر یک از پل های این کلید را برنامه ریزی و تعیین کرد. 

به طور مثال می توان تعیین کرد که یک پل مشخص در کلید، درب منزل را باز کند، یا یک پل دیگر، شومینه را روشن و خاموش کند، یا سناریوی مهمان را فعال و غیرفعال کند. شاید این بزرگترین تفاوت کلید لمسی با کلید لمسی برنامه پذیر باشد.

کلید لمسی برنامه پذیر یک فرمان دهنده است.

شما در یک خانه هوشمند تعدادی فرمان دهنده دارید مثل مانیتور، مثل اپلیکیشن، مثل سنسورها، که یکی از این فرمان دهنده ها کلید لمسی برنامه پذیر است.

شما می توانید هر مصرف کننده ای را که مد نظر دارید با کلید لمسی برنامه پذیر کنترل کنید. 

تفاوت کلید لمسی های مختلف با یکدیگر در چیست؟

یک ویژگی پر اهمیت در بعضی کلید لمسی های تولید داخل این است که با توجه به شرایط و استانداردهای ایران طراحی و تولید شده. البته از قابلیت های مهمِ دیگر در این کلیدها باید به این موضوع اشاره کرد که امکان استفاده به هر دو صورت (معمولی، هوشمند یا برنامه پذیر) را دارند. به عبارت دیگر، اگر کلید لمسی در یک خانه هوشمند قرار بگیرد، یک کلید لمسی برنامه پذیر و هوشمند است، و اگر در یک خانه سنتی باشد به عنوان یک کلید لمسی معمولی که قابلیت کنترل از راه دور را دارد مورد استفاده می باشد. 

شاید این مورد یکی از مهم ترین وجه تمایز این کلیدها نسبت به برندهای مشابه خارجی است.

کلیدهای لمسی را به زودی در همه جاخواهید دید.

به زودی کلیدهای لمسی جایگزین نسل قبلی خود خواهند شد و مانند تمام محصولات که به مرور زمان با تکنولوژی همقدم شدند به یک جریان اجتماعی همه گیر تبدیل می شوند. مثل آیفون های تصویری، مثل هودهای لمسی و تمام تجهیزاتی که رفته رفته جای خود را با مدلهای جدیدتری عوض کردند.

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی